Communication strategy of the start-up company

Thesis title: Komunikační strategie pro podnik vstupující na trh
Author: Šimečková, Karolína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Frýbertová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se rozhodla zabývat problematikou marketingové komunikace, jejími specifiky pro internetové prostředí a její důležitostí pro začínající firmu Guide-Tour, s.r.o. podnikající v oblasti cestovního ruchu. Toto téma jsem si vybrala z toho důvodu, že se mi naskytla jedinečná příležitost být u zrodu této nové firmy a podílet se na jejím vstupu na český trh. Jako cíl práce jsem si stanovila na základě provedených analýz vypracovat návrh komunikační strategie pro tuto firmu a pomoci jí tak s budováním své značky a navázáním vztahů s potenciálními zákazníky.
Keywords: marketingová komunikace; komunikační strategie; cestovní agentura; internetový marketing; sociální média
Thesis title: Communication strategy of the start-up company
Author: Šimečková, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Frýbertová, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my master thesis is to deal with the issue of marketing communication, its specifics for the Internet environment and its importance for the travel start-up Guide-Tour Ltd. I have chosen this topic because of my unique opportunity to be at the start of this new company and participate in its entry into the Czech market. On the basis of performed analyzes I have set up a communication strategy for this company, help it with building of its brand and establishing relationships with potential customers.
Keywords: marketing communication; communication strategy; internet marketing communication; social media; travel agency

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2019
Date of submission: 30. 11. 2019
Date of defense: 6. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68292/podrobnosti

Files for download

    Last update: