The corporate culture in the management of the business entity ADLER

Thesis title: Firemní kultura v managementu podnikatelského subjektu ADLER
Author: Petrová, Zita
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je najít možnosti zefektivnění činností podnikatelského subjektu ADLER ve vazbě na jeho firemní kulturu. V úvodu práce je teoreticky charakterizována firemní kultura, její význam, typy a trendy. Následně je firma ADLER představena od počátků jejího vzniku až do současnosti. Na základě interních podkladů poskytnutých majitelem firmy je důkladně zanalyzována nynější podoba firemní kultury v podnikatelském subjektu. Závěrečná část práce slouží k přímému oslovení jednotlivých členů, kteří se na firemní kultuře podílí. Postupně je věnována pozornost velkoobchodním zákazníkům firmy, hlavnímu dodavateli a zaměstnancům firmy. Praktická část vychází z dotazníkového šetření provedeného mezi zákazníky a neformálních rozhovorů s dodavatelem a zaměstnanci. Přínosem je navržení změn a doporučení, které firma aplikovala ve vztahu k zákazníkům, dodavateli a zaměstnancům, jejichž efektivita je dále zkoumána.
Keywords: firemní kultura; dodavatel; zákazníci; zaměstnanci
Thesis title: The corporate culture in the management of the business entity ADLER
Author: Petrová, Zita
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the bachelor thesis is to find options to effectuate the activity of a business subject ADLER in a relation to his corporate culture. In the begging of the thesis, the corporate culture is theoretically characterized, its importance, types and trends. Subsequently, the ADLER company is introduced from its establishment to the present time. On the basis of internal documents provided by the owner of the company, the current form of corporate culture in business entity is carefully analysed. The final part of the thesis serves as a direct addressing to individual members, who take their part in the corporate culture. Gradually, the attention is given to the company´s wholesale customers, the main supplier and the employees of the company. The practical part is based on questionnaire survey conducted from the customers and informal interviews with the supplier and the employees. The benefit is the proposal of changes and recommendations, which the company applied in the relation to its customers, supplier and employees, whose effectiveness is further examined.
Keywords: corporate culture; supplier; employees; customers

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 6. 2018
Date of submission: 30. 11. 2019
Date of defense: 22. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66331/podrobnosti

Files for download

    Last update: