Instruments to identify customer preferences focusing on conjoint analysis

Thesis title: Nástroje pro identifikaci preferencí zákazníků se zaměřením na conjoint analýzu
Author: Petříková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Foltýnová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat preference zákazníků při výběru produktu Y. Produkt Y je nástrojem používaným v oboru stavebnictví a jeho vlastnosti mohou podstatně zjednodušit či naopak znepříjemnit práci na stavbě. Pro pochopení, jakou důležitost hrají jednotlivé vlastnosti při jeho výběru je realizován marketingový výzkum, konkrétně conjoint analýza, kdy zákazník činí rozhodnutí mezi hypotetickými produkty, které se liší ve svých vlastnostech a dle svých preferencí je nucen učinit kompromis. Tímto marketingovým výzkumem si chce firma X, která vyvíjí novou generaci produktu Y ověřit, zdali nová hodnotová nabídka produktu bude jejími zákazníky kladně přijata.
Keywords: marketingový výzkum; conjoint analýza; preference zákazníků; stavební průmysl
Thesis title: Instruments to identify customer preferences focusing on conjoint analysis
Author: Petříková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Olšanová, Květa
Opponents: Foltýnová, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this study is to identify customer preferences in the choice of product Y. Product Y is a tool used in the construction industry and its characteristics can significantly simplify or, on the contrary, impede work on the construction site. To understand the importance that the individual characteristics play in the choice of the product, a market research is realized, namely conjoint analysis. The customer decides between hypothetical products that differ in their characteristics and is forced to make a compromise according to his preferences. With this market research, company X that is developing a new generation of product Y wants to verify whether a new value proposition will be accepted by its customers.
Keywords: conjoint analysis; market research; customer preferences; construction industry

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2018
Date of submission: 30. 11. 2019
Date of defense: 22. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66068/podrobnosti

Files for download

    Last update: