Ethical Challenges of Multicultural Marketing

Thesis title: Ethical Challenges of Multicultural Marketing
Author: Remizov, Gleb
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Müller, Karel
Opponents: Křečková Kroupová, Zuzana
Thesis language: English
Abstract:
In the modern world society reacts sharply to unethical behavior of companies. The goal of the thesis is to analyze the problems of ethically-driven decisions of companies, provide the reader with a secondary research of the topic and to investigate and compare different advertising campaigns in order to highlight mistakes and attempt to develop a strategy to avoid them in the future cases with an addition of marketing strategies’ adaptation to contemporary realities.The theoretical part describes ethics, some of the ethical theories and explains the role of ethics in marketing. The thesis provides examples of companies’ marketing successes and failures.
Keywords: ethical challenges; marketing campaigns; CSR
Thesis title: Ethical Challenges of Multicultural Marketing
Author: Remizov, Gleb
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Müller, Karel
Opponents: Křečková Kroupová, Zuzana
Thesis language: English
Abstract:
Moderní společnost reaguje velmi ostře na neetické jednání společností. Cíl této práce je analyzovat problémy eticky zabarvených rozhodnutí společností, poskytnout čtenáři druhotný průzkum tohoto tématu a prozkoumat a zhodnotit jiné reklamní kampaně. Účelem toho je vyznačit chyby a snažit se vytvořit strategii jak se těchto chyb vyvarovat v budoucích případech spolu s marketingovými kampaněmi a jejich použití v dobách budoucích. Teoretická část popisuje etiku, některé etické teorie a vysvětluje roli etiky v marketingu. Diplomová práce poskytuje příklady marketingovych úspěchů a selhání některých společností.
Keywords: etické výzvy; marketingové kampaně; CSR

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Political Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 5. 2018
Date of submission: 30. 11. 2019
Date of defense: 7. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65959/podrobnosti

Files for download

    Last update: