SEO audit in the field of e-commerce

Thesis title: SEO audit v oblasti e-commerce
Author: Nguyen, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Böhmová, Lucie
Opponents: Druska, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce SEO audit v e-commerce se zabývá jedním z online marketingových kanálů v oblasti organického vyhledávání. Cílem práce je zhodnocení auditu a případová studie implementace vybraného technického procesu, která přináší zvýšení návštěvnosti a obratu ve vybraném e-shopu. Jedná se o společnost Footshop s.r.o, kde působím jako SEO konzultant. Práce je rozdělena do 4 částí. První část se autor v závěrečné práci zabývá základní charakteristikou optimalizace vyhledávání, historickým vývojem, jak funguje algoritmus vyhledávání, jaké jsou faktory pro optimalizaci a zhodnocením současných trendů v oblasti e-commerce. Druhá část práce je zaměřena na vlastní metodiku zpracování auditu, které jsou nezbytné pro ucelený zhodnocení stavu. Třetí praktická část je věnována analýzou komplexního SEO auditu. Čtvrtá část práce je uvedena případová studie, na které byly aplikovány získané teoretické poznatky, která vychází z reálného projektu a je doplněna o podrobnou analýzou dosažených výsledků. Přínosem práce bude kompletní přehled dnešních trendů, praktické zhodnocení technického auditu SEO vybrané společnosti a ukázka implementace v případové studii zvýšením návštěvnosti pomocí optimalizace.
Keywords: SEO; klíčové slovo; audit; e-commerce
Thesis title: SEO audit in the field of e-commerce
Author: Nguyen, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Böhmová, Lucie
Opponents: Druska, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis SEO audit in e-commerce deals with one of the online marketing channels in the field of organic search. The aim of this work is to evaluate the audit and case study of the implementation of the selected technical process, which brings increased traffic and turnover in the selected e-shop. This is the company Footshop s.r.o, where I work as an SEO consultant.The thesis is divided into 4 parts. The first part of the thesis deals with the basic characteristics of search optimization, historical development, how the search algorithm works, what are the factors for optimization and evaluation of current trends in the field of e-commerce. The second part is focused on the actual methodology of audit processing, which are necessary for a comprehensive assessment of the state. The third practical part is devoted to the analysis of complex SEO audit. The fourth part of the thesis presents a case study to which the theoretical knowledge was applied, which is based on a real project and is supplemented with a detailed analysis of the achieved results. The benefit of this work will be a complete overview of today's trends, a practical evaluation of the SEO technical audit of a selected company and a demonstration of implementation in a case study by increasing traffic through optimization.
Keywords: keyword; audit; SEO ; e-commerce

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2015
Date of submission: 2. 12. 2019
Date of defense: 28. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71126/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: