CRM system implementation in non-profit organization

Thesis title: Implementace CRM systému v prostředí neziskové organizace
Author: Obrusník, Mikoláš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chlapek, Dušan
Opponents: Kučera, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem implementace CRM systému v prostředí neziskové organizace. V úvodu práce jsou definovány základní pojmy, jakou jsou procesy, charakteristika neziskových organizací, CRM nebo modelování procesů, jejichž pochopení je základním předpokladem pro navazující kapitoly. Práce se dále věnuje charakteristice neziskové organizace Centrum MARTIN o.p.s. a detailní analýze business procesů, jejímž výstupem jsou popsané procesy formou RACI matic a analýze IT systému, jejímž výstupem je detailní pohled na IT architekturu společnosti. Hlavní část práce se zaměřuje na problematiku CRM řešení, analýzu dodavatelů a následnou implementaci systému do této neziskové organizace. Závěr práce shrnuje dodané funkcionality CRM systému a vyhodnocuje můj výstup oproti původním požadavkům neziskové organizace.
Keywords: CRM; nezisková organizace; procesy; implementace; Salesforce
Thesis title: CRM system implementation in non-profit organization
Author: Obrusník, Mikoláš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chlapek, Dušan
Opponents: Kučera, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the topic of CRM system implementation in non-profit organization environment. The introduction defines the basic topics such as processes, non-profit organizations, CRM or process modelling. Understanding of these terms is a basic prerequisite for the following chapters. The thesis also deals with the characteristics of the non-profit organization Centrum MARTIN o.p.s. and the detailed analysis of business processes, the output of which are described processes in the form of RACI matrices and analysis of the systems and IT technology, the output of which is a detailed view of the company's IT architecture. The main part of the thesis focuses on the issue of CRM solutions, supplier analysis and subsequent implementation of the system into a non-profit organization. The conclusion summarizes the delivered functionalities of the CRM system and evaluates it against the original requirements of a non-profit organization.
Keywords: nonprofit organization ; CRM; processes; implementation; Salesforce

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2018
Date of submission: 2. 12. 2019
Date of defense: 28. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65552/podrobnosti

Files for download

    Last update: