Collaborative economy: A nes commercial way to provide and understand customer needs

Thesis title: Ekonomika sdílení: Nový rozměr obchodního vnímání
Author: Bílek, Marek
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Izera, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Jelikož ekonomika sdílení hýbe světem, byla vypracována tato práce. Cílem není jen popsat ekonomiku sdílení jako takovou, ale i to, že se nejedná o nic nového. Hlavní myšlenkou této práce ovšem není jen opsat již dávno objevené, ale hlavně popsat jednoduše princip nabídky a poptávky, která sama o sobě zvolila tento systém poskytování služeb. Je tak nutné z vnímat hlavně jistý life style, a touhu po přebytku, než jen pouhou módní vlnu. A tak je dobré se začíst do vývoje služeb a jejich poskytování, zvláště posléze orientovat se na vývoj komunikace se zákazníky, kteří jsou čím dál více nároční a o to více si žádají a představují.
Keywords: Ekonomika Sdílení; Podnikání; Služby
Thesis title: Collaborative economy: A nes commercial way to provide and understand customer needs
Author: Bílek, Marek
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Izera, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The basis for this thesis is the new outcome of the collaborative economy, which without any doubt, changed the world as we know it. The goal of this paper is not only to describe collaborative economy, but as well it needs to be said, that collaborative economy is nothing new. The main goal is not to describe what is already known, but to also describe simply the rules of demand and supply, which has chosen this way of commercial communication to provide services. It is mandatory to understand todays needs and life style, and therefore, that this is not just fashion. So it is good to see the genesis of the provision of services, and also to know what customers needs, beacuse they are more demanding than ever.
Keywords: Collaborative economy; Entrepreneurship; Services

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 1. 2017
Date of submission: 2. 12. 2019
Date of defense: 15. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/60395/podrobnosti

Files for download

    Last update: