CSR activities of the company Unilever and their impact on society

Thesis title: CSR aktivity společnosti Unilever a jejich dopad na společnost
Author: Sumegová, Tamara
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Svienty, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá CSR aktivitami nadnárodních korporací, kdy se detailněji zaměřuje na společnost Unilever. Cílem práce je teoreticky zanalyzovat koncept společenské odpovědnosti, popsat konkrétní CSR aktivitu značky Domestos, prostřednictvím kvantitativního výzkumu zjistit, jaké je povědomí o této CSR aktivitě mezi českými spotřebiteli. Dále pak na základě poznatků navrhnout doporučení pro vylepšení této CSR aktivity. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se věnuje charakteristice společenské odpovědnosti firem. Druhá kapitola je věnována Cílům udržitelného rozvoje OSN, na jejichž základě mnoho podniků vytváří své sociálně odpovědné strategie. V třetí kapitole je představena společnost Unilever a její CSR aktivity. Čtvrtá kapitola navazuje na tu třetí a zabývá se CSR aktivitou značky Domestos na území České a Slovenské republiky. Poslední kapitola obsahuje vlastní výzkum, testování předem stanovené hypotézy, následné zhodnocení výsledků a vlastní doporučení.
Keywords: Unilever; Domestos; společenská odpovědnost firem; strategická filantropie; cause-related marketing; CSR; SDGs
Thesis title: CSR activities of the company Unilever and their impact on society
Author: Sumegová, Tamara
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Svienty, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on CSR activities of multinational corporations, focusing on Unilever in more detail. The thesis aims to theoretically analyze the concept of social responsibility, to describe the specific CSR activity of the Domestos brand, and to quantify the awareness of this CSR activity among Czech consumers. Furthermore, based on knowledge, the aim is to suggest recommendations for possible improvements to this CSR activity. The thesis is divided into five chapters. The first chapter deals with the characteristics of corporate social responsibility. The second chapter presents the UN Sustainable Development Goals. The third chapter introduces the company Unilever and its CSR activities. The fourth chapter deals with the CSR activity of the Domestos brand in the Czech and Slovak Republics. The last chapter contains own research, testing of the predetermined hypothesis, evaluation of the research findings and lastly provides own recommendations.
Keywords: Unilever; Domestos; CSR; corporate social responsibility; strategic philanthropy; cause-related marketing; SDGs

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2019
Date of submission: 4. 12. 2019
Date of defense: 8. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68301/podrobnosti

Files for download

    Last update: