Marketing communication of a selected company in the Toy segment

Thesis title: Marketingová komunikácia vybranej spoločnosti v segmente hračiek
Author: Pavúrová, Karin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Mráz , Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá analýzou marketingovej komunikácie spoločnosti Hasbro na českom trhu v segmente hračiek, so zameraním sa na produktovú kategóriu spoločenských hier. Práca skúma teoretické východiská tvorby marketingovej komunikačnej stratégie, obsahuje analýzu marketingového mixu a komunikačného mixu spoločnosti ale aj jej hlavných konkurentov, a to na základe nadobudnutých teoretických poznatkov. Hlavným prínosom tejto práce sú konkrétne odporúčania na zvýšenie efektivity marketingovej komunikácie spoločnosti Hasbro na lokálnom trhu. Tieto odporúčania sa opierajú jak o teoretické závery, tak aj o výsledky vlastného dotazníkového šetrenia.
Keywords: Hasbro Česká republika; marketingová komunikácia; spoločenské hry; trh hračiek a hier
Thesis title: Marketingová komunikace vybrané společnosti v segmentu hraček
Author: Pavúrová, Karin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Mráz , Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou marketingové komunikace společnosti Hasbro na českém trhu v segmentu hraček, se zaměřením na produktovou kategorii společenských her. Práce zkoumá teoretická východiska tvorby marketingové komunikační strategie, obsahuje analýzu marketingového mixu a komunikačního mixu společnosti ale i jejích hlavních konkurentů, a to na základě nabytých teoretických poznatků. Hlavním přínosem této práce jsou konkrétní doporučení pro zvýšení efektivity marketingové komunikace společnosti Hasbro na lokálním trhu. Tato doporučení se opírají jak o teoretické závěry, tak i o výsledky vlastního dotazníkového šetření.
Keywords: společenské hry; trh hraček a her; marketingová komunikace; Hasbro Česká republika
Thesis title: Marketing communication of a selected company in the Toy segment
Author: Pavúrová, Karin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Mráz , Miroslav
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This master thesis deals with the analysis of marketing communication of Hasbro company on the Czech market in the toy segment, focusing on the board games product category. The thesis examines the theoretical foundations of creating a marketing communication strategy, contains an analysis of the marketing mix and communication mix of the company, but also of its main competitors, based on acquired theoretical knowledge. The main contribution of this work are concrete recommendations for increasing the effectiveness of Hasbro marketing communication in the local market. These recommendations are based both on theoretical conclusions and on the results of the questionnaire investigation itself.
Keywords: marketing communication; Hasbro Czech Republic; board games; toy segment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 1. 2019
Date of submission: 5. 12. 2019
Date of defense: 15. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68364/podrobnosti

Files for download

    Last update: