Thesis title: |
Vnímání značky Vichy mladými spotřebiteli |
Author: |
Kaprálová, Tereza |
Thesis type: |
Diplomová práce |
Supervisor: |
Průša, Přemysl |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
Cílem této diplomové práce je analyzovat vnímání značky Vichy mladými českými spotřebitelkami. Práce rovněž porovnává vnímání Vichy a konkurenčních dermokosmetických značek. Jako zdroj pro zhodnocení vnímání značky Vichy využívá práce vlastního dotazníkového výzkumu autorky a následné focus group. Na základě zjištění postojů a preferencí je vytvořeno doporučení pro značku, které obsahuje rady, na co by měl být kladen větší důraz a co by mělo být změněno. Teoretická část je zaměřena na teorii značky a jejího řízení. Popisuje také výzkum vnímání značky. Celá kapitola práce je věnována firmě L'oréal, představení divize aktivní kosmetiky a značky Vichy a jejích konkurentů. |
Keywords: |
značka; znalost značky; vnímání značky |
Thesis title: |
Vichy brand perception by young consumers |
Author: |
Kaprálová, Tereza |
Thesis type: |
Diploma thesis |
Supervisor: |
Průša, Přemysl |
Opponents: |
- |
Thesis language: |
Česky |
Abstract: |
The aim of this thesis is to analyze the perception of the Vichy brand by young Czech consumers. The perception of Vichy and competing dermocosmetic brands is compared. As a source for assessing Vichy brand perception, author's questionnaire research and a focus group are used. Based on the analyzed attitudes and preferences, a recommendation for the brand is prepared. This recommendation emphasizes what should be prioritized or done differently in brand's strategy. The theoretical part is focused on theory of brand and its management. Brand perception research is also presented in the thesis. One whole chapter is devoted to L'oréal, introduction of the division of active cosmetics, Vichy brand and competitors. |
Keywords: |
brand; brand perception; brand awareness |
Information about study
Study programme: |
Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
Type of study programme: |
Magisterský studijní program |
Assigned degree: |
Ing. |
Institutions assigning academic degree: |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: |
Faculty of International Relations |
Department: |
Department of Retailing and Commercial Communications |
Information on submission and defense
Date of assignment: |
22. 1. 2019 |
Date of submission: |
4. 12. 2019 |
Date of defense: |
2019 |
Files for download
The files will be available after the defense of the thesis.