Verification of market niche by offering outdoor language learning

Thesis title: Ověření tržní niky nabídkou outdoorové výuky jazyků
Author: Babai, Anna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vítová Dušková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské́ práce je prozkoumání a ověření tržní niky v podobě spolupráce mezi jazykovými školami pro cizince a Průhonickým parkem nabídkou outdoorové výuky. Teoretická část zahrnuje problematiku tržní segmentace, vysvětlení pojmu a strategie tržní niky. Dále se tato práce zabývá tématem marketingového výzkumu. Následuje stručný popis outdoorového vyučování, jeho vznik, vývoj a možné přínosy. V závěru teoretické části je uveden krátký popis charakteristik jazykových škol pro cizince a stručné informace o Průhonickém parku. Praktická́ část je věnovaná zkoumání hlavního cíle práce, kterým je zjistit, zda představenstvo jazykových škol pro cizince a jejich studenti mají zájem o provedení přednášek v Průhonickém parku pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Podle výsledků dvou výzkumů, vedení škol nevidí přidanou hodnotu v podobné spolupráci a neuvažuje o zavedení outdoorových hodin v rámci svého studijního plánu na rozdíl od studentů, kteří by přednášky podobného rázu uvítali rádi.
Keywords: Outdoorové vyučování; Průhonický park; Marketingový výzkum; Tržní nika
Thesis title: Verification of market niche by offering outdoor language learning
Author: Babai, Anna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vítová Dušková, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor thesis is to explore and verify a market niche in the form of partnership between Czech language schools for foreigners and the Průhonice Park by offering outdoor language learning. The theoretical part includes the description of market segmentation, explanation of the concept and strategy of a market niche. Furthermore, this thesis deals with the topic of marketing research. Then follows a brief description of outdoor teaching, its origin, development, and possible benefits. At the end of the theoretical part, there is a short description of the characteristics of language schools for foreigners and a brief information about the Průhonice Park. The practical part is devoted to exploring the main objective of the thesis, which is to find out whether the board of language schools for foreigners and their students are interested in giving lectures in the Průhonice Park through qualitative and quantitative researches. According to the results of two researches, school management sees no added value in a similar collaboration and does not consider introducing outdoor lessons as part of its curriculum, unlike students who would like to welcome similar lectures
Keywords: Market niche; Marketing research; Pruhonice National Park; Outdoor education

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 11. 2017
Date of submission: 4. 12. 2019
Date of defense: 15. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/63801/podrobnosti

Files for download

    Last update: