Marketing communication of the international festival "Prague Heart of Nations"

Thesis title: Marketingová komunikácia medzinárodného festivalu "Praha srdce národov"
Author: Štefanisková, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou v oblasti kultúry. Predmetom skúmania je medzinárodný folklórny festival „Praha srdce národov“, odohrávajúci sa v hlavnom meste Českej republiky už 22 rokov. Cieľom práce je na základe teoretických poznatkov analyzovať súčasnú marketingovú komunikáciu tohto podujatia a pomocou vlastného výskumu navrhnúť odporúčania pre optimalizáciu prezentácie festivalu navonok. Prvá kapitola práce ponúka teoretické východiská danej problematiky. V druhej kapitole sú najskôr predstavení hlavní organizátori festivalu a potom aj festival samotný. Tretia kapitola je venovaná analýze výsledkov dotazníkového šetrenia a vlastným odporúčaniam smerom k zlepšeniu komunikácie udalosti. Analýzou primárnych dát sa potvrdili dve vopred stanovené hypotézy. Bolo odhalené, že povedomie o festivale je napriek jeho dlhoročnej existencii nízke, ale záujem o podujatie je aj tak viditeľný. Medzinárodný festival „Praha srdce národov“ by sa mal usilovať o zdokonaľovanie svojej komunikácie smerom k širokej verejnosti s použitím moderných komunikačných nástrojov.
Keywords: komunikačný mix; medzinárodný festival; folklór; marketingová komunikácia
Thesis title: Marketingová komunikace medzinárodního festivalu "Praha srdce národů"
Author: Štefanisková, Alexandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací v oblasti kultury. Předmětem zkoumání je mezinárodní folklorní festival "Praha srdce národů", odehrávající se v hlavním městě České republiky už 22 let. Cílem práce je na základě teoretických poznatků analyzovat současnou marketingovou komunikaci této akce a pomocí vlastního výzkumu navrhnout doporučení pro optimalizaci prezentace festivalu navenek. První kapitola práce nabízí teoretická východiska dané problematiky. Ve druhé kapitole jsou nejdříve představeni hlavní organizátoři festivalu a potom i festival samotný. Třetí kapitola je věnována analýze výsledků dotazníkového šetření a vlastním doporučením směrem ke zlepšení komunikace události. Analýzou primárních dat se potvrdily dvě předem stanovené hypotézy. Bylo odhaleno, že povědomí o festivalu je přes jeho dlouholetou existenci nízké, ale zájem o akci je i tak viditelný. Mezinárodní festival "Praha srdce národů" by měl usilovat o zdokonalování své komunikace směrem k široké veřejnosti s použitím moderních komunikačních nástrojů.
Keywords: komunikační mix; marketingová komunikace; mezinárodní festival; folklor
Thesis title: Marketing communication of the international festival "Prague Heart of Nations"
Author: Štefanisková, Alexandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This Master’s thesis concerns marketing communication in the field of culture. The subject of research is the international folklore festival "Prague Heart of Nations", which has been taking place in the Czech capital for 22 years. The aim of the thesis is to analyse the current marketing communication of this event and to make recommendations for optimizing the presentation of the festival. The first chapter offers a theoretical framework of the issue. The second chapter introduces the main organizers of the festival and then the festival itself. The third chapter is dedicated to the analysis of the conducted survey and the recommendations on how to improve the communication of the event. The analysis of the primary data confirmed two predetermined hypotheses. It has been revealed that awareness of the festival is low, despite its long tradition, but interest in the event is still visible. The international festival "Prague Heart of Nations" should strive to improve its communication towards the general public using modern communication tools.
Keywords: marketing communication; communication mix; international festival; folklore

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2018
Date of submission: 6. 12. 2019
Date of defense: 8. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66668/podrobnosti

Files for download

    Last update: