Analysis of on-line marketing campaigns of KamTam s.r.o

Thesis title: On-line marketingová strategie CA KamTam s.r.o
Author: Dvořáková, Michaela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu jednotlivých online marketingových kampaní cestovní agentury KamTam s.r.o. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část ukazuje hlavní principy online marketingu a vysvětluje důležité pojmy, které jsou pro tento obor klíčové. V praktické části jsou pak analyzovány na základě historických dat proběhlé kampaně cestovní agentury, včetně představení nástrojů, které pro kampaně byly využity. Na základě těchto analýz a dat byly navrženy další kroky pro online marketing společnost, včetně návrhů na zlepšení dosavadních kampaní tak, aby se z online marketingu stal co nejefektivnější komunikační kanál.Přínosem by tak mělo být co nejefektivnější nastavení online marketingu dané společnosti, které odráží všechny trendy online marketingu, které jsou pro cestovní agenturu KamTam finančně dostupné a je tak možná jejich realizace v budoucnosti.
Keywords: SEO; sociální sítě; online marketing; PPC; cestovní ruch; marketingová analýza
Thesis title: Analysis of on-line marketing campaigns of KamTam s.r.o
Author: Dvořáková, Michaela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master's thesis deals with an analysis of online marketing campaigns of the company KamTam s.r.o. The thesis is divided into two main chapters - theoretical and practical. The theoretical part explains main principles of online marketing and important terms regarding this field of activity. In the practical part, marketing campaigns are analysed based on historical data, including an introduction into the tools used to set up these campaigns. Based on these analysis, there is a proposal of next steps for online marketing in this company, as well as proposal of current campaigns improvement, in order to make online marketing in this company as effective as possible.The contribution of this thesis should bet he most effective use of online marketing channels, which woult také into consideration all trends in online marketing, which would be for the company affordable and therefore their implementation would be possible.
Keywords: PPC; tourism; online marketing; marketing analysis; SEO; social media

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 5. 2018
Date of submission: 5. 12. 2019
Date of defense: 20. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65915/podrobnosti

Files for download

    Last update: