Chatbots, marketing tool for communication with customers

Thesis title: Chatboty, marketingový nástroj pro komunikaci se zákazníky
Author: Bělková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovými nástroji, konkrétně chatboty. Chatbot je program určený k automatizované komunikaci mezi lidmi a dnes patří mezi trendy internetového marketingu. Čtenář se tu seznámí s pojmem marketing, internetovým marketingem a charakteristikou chatbotů. Cílem práce je potvrdit či vyvrátit hypotézy: „Četnost užívání internetu ovlivňuje možnost setkat se s chatboty.“ a „Lidé, kteří mají s komunikací s chatboty zkušenost, jsou ochotni realizovat některé ze spotřebitelských operací prostřednictvím chatbotů.“. K dosažení tohoto cíle byla použita metoda dotazování. Na základě výsledků z dotazníku byly potvrzeny či vyvráceny zmíněné hypotézy.
Keywords: Internetový marketing; Chatbot; Marketing; Komunikace
Thesis title: Chatbots, marketing tool for communication with customers
Author: Bělková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with marketing tools, specifically chatbots. Chatbot is a program designed for automated communication between people and today is one of the trends of internet marketing. The reader will learn the terms marketing, internet marketing and chatbots. The aim of the thesis is to confirm or refute the hypotheses: "The frequency of internet use affects the ability to meet chatbots." and "People who have experience with communication with chatbots are willing to do some of the consumer operations through chatbots." In order to achieve this goal, a questioning method was used. On the basis of the results from the questionnaire the above hypotheses were confirmed or refuted.
Keywords: Communication; Marketing; Internet marketing; Chatbot

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2018
Date of submission: 6. 12. 2019
Date of defense: 8. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66729/podrobnosti

Files for download

    Last update: