Analysis of change in the marketing communication of a selected brand

Thesis title: Analýza změny marketingové komunikace vybrané značky
Author: Žižka, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Jandl, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je vyhodnotit, jak se od roku 2018 změnila marketingová komunikace Finlandia vodky, kdy přešla na nový obal lahve, a vyzkoumat, jak je tato marketingová komunikace spotřebiteli vnímána. Dílčím cílem práce je potom zjistit, jak spotřebitelé novou lahev vnímají a jakým způsobem byla změna lahve Finlandia vodky komunikována. K dosažení jednotlivých cílů byly použity metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Použitím kvantitativního výzkumu bylo zjištěno, že skupina respondentů konzumujících vodku nevnímá novou lahev prémiově. Z kvalitativního výzkumu vyplynulo, že marketingová komunikace nejvíce resonuje se staršími lidmi a není atraktivní pro mladší generaci. Pro ně komunikace nevystihuje to, jak Finlandia vodku vnímají.
Keywords: marketingová komunikace; komunikační mix; positioning; Analýza; značka; alkoholické nápoje
Thesis title: Analysis of change in the marketing communication of a selected brand
Author: Žižka, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Jandl, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this Master’s thesis is to evaluate, how the marketing communication of Finlandia vodka has changed and how consumers perceive the communication since a new bottle design was released in 2018. The secondary objective is to detect how consumers perceive the new bottle of Finlandia vodka. Quantitative and qualitative research approaches were used to achieve the above mentioned objectives. Based on the quantitative research, a group of respondents, who are consuming vodka, does not consider the new bottle as a premium one. Based on the qualitative research, the new marketing communication is praised mostly by people from the older generation, opposed to the younger generation which does not find the new marketing communication very attractive. Generally, the communication does not represent same values as the brand itself for young people.
Keywords: Analysis; marketing communication; communication mix; positioning; brand; alcoholic beverages

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 4. 2019
Date of submission: 8. 12. 2019
Date of defense: 28. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69601/podrobnosti

Files for download

    Last update: