Globalization effect on connection of sponsorship activities and sales support in transnational corporations in EU

Thesis title: Globalizační efekt propojení sponzoringových aktivit s podporou prodeje ve vybraných nadnárodních společnostech v EU
Author: Bayerová, Ema
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Dufek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce má za cíl analyzovat propojení sponzoringu a podpory prodeje v nadnárodních firmách. Zkoumá, jakým způsobem tyto společnosti řídí své sponzoringové strategie, zda spíše globálně či lokálně. V první kapitole se práce zabývá vztahem sponzoringu a komerčních komunikací z právního, daňového a zejména marketingového hlediska. Druhá kapitola popisuje možné formy propojení podpory prodeje a sponzoringových projektů. Třetí kapitola analyzuje dopad globalizace na sponzoring a podporu prodeje a zmiňuje se o integrované marketingové komunikaci. Jako praktické příklady propojení sponzoringu a podpory prodeje v nadnárodních společnostech jsou pak popisovány společnosti Telefónica S.A. a McDonald's Corporation.
Keywords: Sponzoring; Globalizace; Podpora prodeje
Thesis title: Globalization effect on connection of sponsorship activities and sales support in transnational corporations in EU
Author: Bayerová, Ema
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Dufek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis analyses connection of sponsorship and sales support in transnational corporations. It defines how these corporations direct their sponsorship strategies, if globally or locally. In the first chapter, it describes connection of sponsorship and commercial communications from the law, tax and mostly marketing point of view. In the second chapter, it describes possible forms of sales support in sponsorship projects. The third chapter analyses the impact of the globalization on sponsorship and sales support and describes integrated marketing communication. Telefónica S.A. and McDonald's Corporation are described as practical examples of the connection of sponsorship and sales support in transnational corporations.
Keywords: Sponsorship; Globalization; Sales support

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 19. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17163/podrobnosti

Files for download

    Last update: