Market Segmentation and Recommendations for Launch of a New Brand

Thesis title: Segmentace trhu a doporučení pro uvedení nové značky na trh
Author: Koudelová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Šubířová, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je segmentace trhu s kávou v České republice. Ze získaných poznatků jsou formulována doporučení pro vstup nové značky na trh. Touto značkou je Halo, výrobce kompostovatelných kávových kapslí kompatibilních s kávovary Nespresso. Segmentační výzkum je proveden s pomocí dat z databáze MML-TGI a je při něm využita faktorová analýza, shluková analýza a kontingenční tabulky. Pro hlubší pochopení cílové skupiny je výzkum doplněn o kvalitativní šetření. Pomocí výzkumu je identifikována relevantní cílová skupina, pro kterou však existuje významná bariéra nákupu produktu, a tou je cena. Z toho důvodu není bez dalšího výzkumu možné doporučit, aby značka Halo za stávajících podmínek vstupovala na český trh.
Keywords: cílený marketing; segmentace; káva; kávové kapsle
Thesis title: Market Segmentation and Recommendations for Launch of a New Brand
Author: Koudelová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Šubířová, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to uncover consumer segments on the Czech market with coffee. Research findings are used to formulate recommendations for launch of a new brand. The brand is Halo and it sells home compostable Nespresso compatible coffee capsules. The market segmentation is based on data from MML-TGI database and uses the methods of factor analysis, cluster analysis and pivot tables. Qualitative research is conducted to obtain deeper insight into the target group and its behaviour. Although a relevant target group is identified in the process, product price is considered a major purchase barrier. As a result of the findings, the launch of the brand on Czech market cannot be recommended under current circumstances without further research.
Keywords: coffee capsules; market segmentation; target marketing; coffee

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 5. 2019
Date of submission: 9. 12. 2019
Date of defense: 28. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69818/podrobnosti

Files for download

    Last update: