Current trends in organizing events

Thesis title: Aktuální trendy v pořádání eventů
Author: Studená, Gabriela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vývojem trendů v pořádání eventů. Práce je rozdělena do dvou částí, kdy v teoretické části popisuje od základní pojmů přes proces organizace eventů po konkrétní trendy a propojenost událostí se světem marketingu. V praktické části je zpracováno dotazníkové šetření, jehož základ je dále rozebrán skrze kvalitativní rozhovory se zástupci vybraných eventových agentur rozebírající dále změny nároků klientů během let a jaký je jejich odhad do budoucna. Zastřešující výzkumné otázky směřují na nutnost vytvořit unikátní událost s poutavým programem pro vytvoření zákazníků, zvýšení prodejů a povědomí o značce, zda jsou korporátní společnosti v České republice ochotny do pořádání eventů investovat peníze či se změnil trend v pořádání eventů vlivem nových technologií, digitálního světa sociálních sítí.
Keywords: Zábavní Program; Event Management; Organizátor; Agentura; Event; Trend
Thesis title: Current trends in organizing events
Author: Studená, Gabriela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Grosman, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master thesis deals with the development of trends in the organization of events The thesis is divided into two parts, in which in the theoretical part it describes the basic concepts, the process of event organization to specific trends and the connection of events with the world of marketing. In the practical part there is elaborated a questionnaire survey, the basis of which is further analyzed through qualitative interviews with representatives of selected event agencies analyzing further changes in clients' demands over the years and what their estimate is for the future. The overarching research questions are focused on the need to create a unique event with an engaging program to create customers, increase sales and brand awareness, whether corporate companies in the Czech Republic are willing to invest money in event organization or has changed the trend in event organization due to new technologies, digital world of social networks.
Keywords: Agency; Event; Event Management; Organizer; Trend; Entertainment Program

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2019
Date of submission: 10. 12. 2019
Date of defense: 23. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71904/podrobnosti

Files for download

    Last update: