Sunsilk - Analysis of Brand Strategy

Thesis title: Analýza stratégie značky Sunsilk
Author: Mackovičová, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca analyzuje stratégiu a aktivity značky Sunsilk na českom trhu od jej vstupu na trh v roku 2003 až do konca roku 2007 a hľadá príčiny jej neúspechu. Predovšetkým úspech značky na zahraničných trhoch, jej pozitívny štart na českom trhu a veľmi dobré vnímanie značky krátko po vstupe na český trh ju predurčovali k dlhodobo priaznivým výsledkom. Značka prichádzala s inováciami, ktoré na trhu doposiaľ chýbali a podporovala svoje portfólio a aktivity zaujímavou komunikáciou. Napriek tomu koncom roku 2005 nastal zvrat vo vývoji a predaje, tržné podiely a vnímanie značky začali klesať a produkty značky Sunsilk sú dnes sťahované z regálov obchodov. Jadrom analytickej časti tejto práce je popis a vyhodnotenie vstupu značky na český trh vlasovej kozmetiky, prehľad projektov značky Sunsilk v rokoch 2004 až 2007 a vyhodnotenie komunikácie značky v tomto období. Dôraz je kladený na novinky a zmeny v portfóliu a ich komunikáciu, ktorej nekonzistencia je považovaná za hlavnú príčinu neúspechu značky. Analýza je zameraná na vnímanie komunikácie a samotnej značky spotrebiteľmi, porovnanie vnímania s konkurenčnými značkami a efektívnosť komunikácie. Pozornosť je v tejto práci venovaná i zmenám v cenách na trhu vlasovej kozmetiky a analýze zmien portfólia značky Sunsilk.
Keywords: Sunsilk; komunikácia; značka
Thesis title: Analýza strategie značky Sunsilk
Author: Mackovičová, Lucia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce analyzuje strategii a aktivity značky Sunsilk na českém trhu od její vstupu na trh v roce 2003 až do konce roku 2007 a hledá příčiny její neúspěchu. Především úspěch značky na zahraničních trzích, její pozitivní start na českém trhu a velmi dobré vnímání značky již krátce po vstupu na český trh jí předurčovali k dlouhodobě příznivým výsledkům. Značka přicházela s inovacemi, které na trhu doposud chyběli a podporovala své portfólio a aktivity zajímavou komunikací. I přes to nastal na konci roku 2005 zvrat ve vývoji a prodeje, tržní podíly a vnímání značky začali klesat a produkty značky Sunsilk jsou dnes stahovány z regálů obchodů. Jádrem analytické části této práce je popis a vyhodnocení vstupu značky na český trh vlasové kosmetiky, přehled projektů značky Sunsilk v létech 2004 až 2007 a vyhodnocení komunikace značky v tomto období. Důraz je kladen na novinky a změny v portfóliu a jejích komunikaci, která je svojí nekonzistencí považována za hlavní příčinu neúspěchu značky. Analýza je zaměřena na vnímání komunikace a značky spotřebiteli, porovnání vnímání s konkurenčními značkami a efektivnost komunikace. Pozornost je v této práci věnována i změnám v cenách na trhu vlasové kosmetiky a analýze změn portfólia značky Sunsilk.
Keywords: komunikace; značka; Sunsilk
Thesis title: Sunsilk - Analysis of Brand Strategy
Author: Mackovičová, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Vokáč, Matěj
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The purpose of this document is to analyse strategy, activities and reasons of a bad success of a global hair cosmetics brand Sunsilk in Czech Republic. International success of the brand, its very successful start in Czech market and a positive brand image profile soon after the launch in 2003 were about to make Sunsilk a big brand in Czech republic. The brand was innovative and had creative and very well accepted activities and communication. However in 2005 the progress stopped and Sunsilk started to lose its sales, market shares and positive brand profile attributes. Today the Sunsilk products are being delisted in a major of key accounts. The analysis contains description and evaluation of launch of the brand in Czech hair care market, overview of projects of the brand in 2004 -- 2007 and evaluation of communication of Sunsilk in this period. The stress is put on new launches, portfolio changes and communication, inconsistency of which is considered as a main reason of the brand's bad success. The analysis contains a comparison of brand image profiles of Sunsilk and its competitors and efficiency of communication in terms of investments. As a part of the document price development and portfolio changes analysis of Sunsilk are considered.
Keywords: Sunsilk; communication; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 5. 2008
Date of submission: 30. 1. 2009
Date of defense: 26. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16080/podrobnosti

Files for download

    Last update: