Product launch analysis in the field of aesthetic medicine

Thesis title: Analýza uvedení nového produktu na trh estetické medicíny
Author: Burián, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Šváb, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce analyzuje uvedení nového produktu na trh dermálních výplní, které spadají mezi zdravotnické prostředky, farmaceutickou společností se zavedenou produktovou řadou dermálních výplní. Práce analyzuje aktivity souvisejí s marketingovou komunikaci k široké i odborné veřejnosti, nastavení ceny nového produktu a promočních aktivit vedených na podporu prodeje a targeting zákazníků. Práce pozitivně hodnotí komunikaci směrem k odborné veřejnosti, podporu odborného vzdělání zákazníků a targeting zákazníků z kategorie zdravotnických profesionálů. Zároveň nachází prostor pro zlepšení komunikace k široké veřejnosti a lepšímu targetingu speciálních promočních akcí.
Keywords: marketingová komunikace; Uvedení nového produktu; estetická medicína; farmaceutický průmysl
Thesis title: Product launch analysis in the field of aesthetic medicine
Author: Burián, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Šváb, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is analysing new product launch of dermal fillers, subcategory of medical devices, by pharmaceutical company with established product line of dermal fillers. Thesis analyses activities directly linked to marketing communication both towards professional and general public, price setting, promotional activities and targeting of customers. This work finds positive results of comunication towards professional public, support of product education and targeting of customers in category of healthcare professionals. It also finds place for improvement in fields of communication towards general public and utilization of promotional activities.
Keywords: Product launch; medical aesthetic; pharmaceutical industry; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 3. 2019
Date of submission: 10. 12. 2019
Date of defense: 29. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69251/podrobnosti

Files for download

    Last update: