segmentation of the protein products market and a subsequent proposal of targeting campaigns on the Facebook advertising platform

Thesis title: Segmentace trhu proteinových produktů a návrh kampaní na Facebooku
Author: Tůmová, Štěpánka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šanová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá segmentací trhu proteinových produktů a následným návrhemzacílení kampaní na reklamní platformě Facebook. K segmentaci byla nejprve využita sekundárnídata MML-TGI společnosti Median, ze které vznikly čtyři segmenty, a poté proběhlo ověření adoplnění informací pomocí dat primárních, konkrétně pomocí dotazníkového šetření (N=344),kdy počet vzniklých segmentů byl osm. Tato data byla mezi sebou porovnána a některé segmentybyly sloučeny. Výsledný počet segmentů byl pět. Hlavním cílem této práce byl návrh reklamníchkampaní zacílených na vzniklé zákaznické segmenty. Přínosem této práce je návod na provedenísegmentace a následné zacílení na Facebooku a Instagramu. Tato práce a její metodologie můžesloužit jako inspirace při vlastním cílení. Postup v této diplomové práci bude aplikován na značkuproteinových produktů.
Keywords: MML-TGI; sociální sítě; Facebook; segmentace trhu
Thesis title: segmentation of the protein products market and a subsequent proposal of targeting campaigns on the Facebook advertising platform
Author: Tůmová, Štěpánka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Šanová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the segmentation of the protein products market and a subsequentproposal of targeting campaigns on the Facebook advertising platform. The segmentation initiallyused Median MML-TGI secondary data that resulted in four segments generated. Then theinformation was verified and supplemented using primary data, namely a questionnaire survey (N= 344), where the resulting number of segments was eight. These data were compared and somesegments were merged, so the final resulting number of segments was five. The main goal of thisthesis was to design advertising campaigns targeted at the customer segments generated. Thecontribution of this work is a guide to segmentation and subsequent targeting on Facebook andInstagram. This thesis and its methodology can serve as an inspiration for other custom targeting.The procedure in this thesis will be applied to the brand of protein products.
Keywords: social networks; market segmentation; MML-TGI; Facebook

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2019
Date of submission: 11. 12. 2019
Date of defense: 28. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71218/podrobnosti

Files for download

    Last update: