Livestreaming in marketing communication Kytary.cz

Thesis title: Livestreaming v marketingové komunikaci Kytary.cz
Author: Lukáš, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Küchler, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je ukázat marketingové možnosti livestreamingu jako nástroje komunikačního mixu a zhodnotit jeho přínosy v komparaci s předtočeným videem, které je dostupné na vyžádání. Výzkum probíhal jako kvantitativní analýza video obsahu dvou ročníků hudebního festivalu Festiwall, jejichž data byla ručně zpracována z analytického prostředí na platformě YouTube. V návaznosti na teoretické poznatky a zjištění, z analýzy v práci vznikají doporučení, jak k marketingovému nástroji livestreamingu přistupovat a výsledkem jsou konkrétní doporučení k video obsahové strategii obchodu s hudebninami Kytary.cz. Poznatky z provedeného výzkumu je ocenění výkonu statisticky vyhodnocené z počtu zhlédnutí, průměrné doby sledování a nákladová optimalizace počtu zhlédnutí.
Keywords: youtube; livestream; video
Thesis title: Livestreaming in marketing communication Kytary.cz
Author: Lukáš, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Küchler, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of the thesis is to show marketing opportunities in using livestreams as communication tool and judge its advantages in comparison with prerecorded video, available on-demand. This quantitative research is based on analysis of two years of music festival Festiwall, which data was manually datamined from analytical system available on YouTube. Based on the theoretical findings and research results, the thesis gives recommendations on how to approach the marketing tool livestreaming and the result are also specific recommendations on the video content strategy of music shop Kytary.cz. Research results include view-through performance, average watch time and cost-per-view optimization.
Keywords: youtube; video; livestream

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2019
Date of submission: 11. 12. 2019
Date of defense: 23. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70853/podrobnosti

Files for download

    Last update: