Marketing communication of the Bohuslav Martinů Center and the Municipal Museum and the Gallery Polička

Thesis title: Marketingová komunikace Centra Bohuslava Martinů a Městského muzea a galerie Polička
Author: Tomešová, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Štumpf, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá on-line marketingovou komunikací Centra Bohuslava Martinů a Městského muzea a galerie Polička (Muzeum) se zaměřením na internetové stránky a oficiální stránky na Facebooku. Téma práce reaguje na nízkou návštěvnost Muzea místními obyvateli. Cílem práce je vytvoření návrhů na úpravu on-line marketingové komunikace Muzea, které budou lépe oslovovat místní obyvatele města a zároveň povedou k jejímu zatraktivnění. Hlavní metodou diplomové práce je benchmarking, díky kterému lze určit dobré praktiky on-line marketingové komunikace benchmarkingových partnerů. Tyto praktiky jsou určeny porovnáním hodnocení komunikací partnerů a Muzea. Následně jsou upraveny, tak aby návrhy na úpravu on-line marketingové komunikace přispěly k řešení problému Muzea. Realizací benchmarkingu je zároveň testována vhodnost této metody pro tuto oblast.
Keywords: Benchmarking; Internetové stránky; Centrum Bohuslava Martinů a Městské muzeum a galerie Polička; Marketingová komunikace; Sociální síť Facebook
Thesis title: Marketing communication of the Bohuslav Martinů Center and the Municipal Museum and the Gallery Polička
Author: Tomešová, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Štumpf, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis engages in on-line marketing communication of Bohuslav Martinů the Centre and Town museum and gallery Polička (Museum). This thesis is focusing on the website and social network Facebook of the Museum. Thesis´s theme reacts on the low attendance of the Museum by residents of Polička. The goal of the thesis is to create proposals of the Museum´s on-line marketing communication modification, which will intrigue residents of Polička and make it more attractive. The main method of this thesis is benchmarking, which can determine good practices of on-line marketing communication of benchmarking´s partners. These practices are determined by comparison partners with the Museums in evaluations of communication. The proposals of the Museum´s on-line marketing communication modification can solve the problem of the Museum. Realization of benchmarking tests these method on a museum´s field.
Keywords: Benchmarking; Social network Facebook; Bohuslav Martinů the Centre and Town museum and gallery Polička; Website; Marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 5. 2018
Date of submission: 18. 12. 2019
Date of defense: 22. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65936/podrobnosti

Files for download

    Last update: