Quantitative analysis of television advertising of drugstore chains

Thesis title: Kvantitativní analýza televizní reklamy řetězců drogistického zboží
Author: Kostenko, Aidana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Váchová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zanalyzovat vývoj a rozdíly masmediální komunikace řetězců drogistického zboží v letech 2010–2018. Analýza masmediální komunikace je provedena na českém televizním trhu. Na základě provedené literární rešerše jsou v teoretické části shrnuty poznatky z oblasti reklamy, televizní reklamy a trhu drogistických řetězců. Další část práce se věnuje metodice výzkumu. Zde jsou představena použitá data a použité metody. Také jsou zde uvedeny limitace provedeného výzkumu. V praktické části jsou postupně zodpovězeny jednotlivé výzkumné otázky týkající se vývoje mas-mediální komunikace řetězců drogistického zboží a zjištění závislosti mezi tržbami drogistických řetězců a počtem odvysílaných televizních reklamních spotů. V závěru práce jsou shrnuty výsledky analýzy.
Keywords: Drogistické řetězce; masmediální komunikace; reklama; televize
Thesis title: Quantitative analysis of television advertising of drugstore chains
Author: Kostenko, Aidana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Váchová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is an analysis of the development and changes of the mass media communication of the drugstore chains at the time period 2010-2018. Mass media communication analysis has been performed on the Czech television market. The theoretical part summarizes the knowledge in the field of advertising, television advertising and the market of drugstore chains. The following part of the thesis is devoted to the methodology of the research. The data and methods which are used in the work are presented here as well as the limitations of the performed research. The practical part offers answers to each question that are used in the research, covering the topics of the development of the mass media communication of the drugstore chains and the detection of the dependency between revenues of the drugstore chains and the number of broadcasted TV advertisements. In conclusion, the results are summarized and analysed.
Keywords: mass media communication; advertising; Drugstore chains; TV

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 1. 2019
Date of submission: 19. 12. 2019
Date of defense: 30. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68277/podrobnosti

Files for download

    Last update: