Consumer perception of the Black Friday phenomenon

Thesis title: Spotřebitelské vnímání fenoménu Black Friday
Author: Landová, Romana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této práce je spotřebitelské vnímání fenoménu Black Friday v segmentu mileniálů. Teoretická část pojednává o problematice Black Friday, kde je vysvětleno, co je Black Friday z marketingového hlediska a jaký je jeho vývoj v ČR. Dále projed-nává o tom, jaký vliv na spotřebitele mají slevy a reklama, jak se spotřebitelé chovají ve dnech Black Friday a na konci teoretické části je popsán segment mileniálů. V metodice práce je představen výzkumný vzorek, metody a limitace výzkumu. V praktické části práce jsou pak popsány data získané pomocí kvalitativního vý-zkumu (rozhovor), kde se poté interpretují výsledky výzkumu, tj. jak vnímají spo-třebitelé Black Friday v segmentu mileniálů.
Keywords: Black Friday; mileniálové; spotřebitelské vnímání
Thesis title: Consumer perception of the Black Friday phenomenon
Author: Landová, Romana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gunina, Daria
Opponents: Závodný Pospíšil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this work is the consumer perception of the phenomenon of Black Friday in the Millennium segment. The theoretical part discusses the issue of Black Friday, which explains what Black Friday is in terms of marketing and what is its development in the Czech Republic. It also discusses how consumers have discounts and advertising, how consumers behave on Black Friday, and at the end of the theoretical part, the Millennium Segment is described. The research methodology, methods and limitations of the research are introduced in the methodology of the thesis. The practical part describes the data obtained by qualitative research (interview), where the results of the research are interpreted, ie how perceived by Black Friday consumers in the Millennium segment.
Keywords: Black Friday; Millenials; consumer perception

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 7. 2017
Date of submission: 19. 12. 2019
Date of defense: 30. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/62655/podrobnosti

Files for download

    Last update: