Launch of a new chocolate bar on the Czech market and its marketing support

Thesis title: Uvedení nové čokoládové tyčinky na český trh a její marketingová podpora
Author: Kubricht, Vojtěch
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
AbstraktTrh s cukrovinkami je Česku velmi konkurenční kategorií, kde se jednotlivý hráči přetahují o tržní podíl, uvádějí nové produkty a snaží se zaujmout spotřebitele. Vzhledem k omezené prodejní ploše a rostoucí rezistenci spotřebitelů vůči konvenčním reklamním sdělením je třeba hledat nové, neobvyklé cesty, jak spotřebitele zaujmout a prodat svůj produkt. Inovace, rychlost a kvalita se stávají samozřejmostí, které již sami o sobě nedokážou zaručit úspěch. Spotřebitel hledá něco navíc, co mu koupě přinese nad rámec samotného produktu. V rámci své diplomové práce analyzuji blíže toto prostředí z různých pohledů. Provedu vlastní dotazníkové šetření, s jehož pomocí následně navrhnu, jak uvést vybraný produkt na český trh a jak ho marketingově podpořit.
Keywords: marketingová podpora; marketingová komunikace; Uvedení produktu na trh; čokoládové tyčinky
Thesis title: Launch of a new chocolate bar on the Czech market and its marketing support
Author: Kubricht, Vojtěch
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Kincl, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
AbstractConfectionery market is highly competitive environment in the Czech Republic. Main competitors are trying to gain higher market share and attract new consumers. Due to limited space in shopping areas and increasing consumer resistance to adds marketers need to search for unusual ways how to attract consumers and sell their products. Innovation, quality and speed are norm which can’t longer guarantee the success. Consumer is looking for something extra that the purchase will bring beyond the product itself. In my diploma thesis I will analyze this environment from different perspectives. I will carry out my own questionnaire survey. Based on the results I’ll suggest how to launch a new product to the Czech market and how to support it with marketing campaign.
Keywords: Product launch; marketing communication; marketing support; chocolate bars

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 12. 2017
Date of submission: 20. 12. 2019
Date of defense: 21. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/64333/podrobnosti

Files for download

    Last update: