Comparative Advertising

Thesis title: Srovnávací reklama
Author: Ježková, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hejda, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce vymezuje základní pojmosloví týkající se nekalosoutěžního jednání se zaměře-ním na srovnávací reklamu. Jednotlivé pojmy jsou v analytické části vysvětleny a zároveň doplněny příklady. Práce na základě kvalitativního a kvantitativního výzkumu posuzuje vliv reklamy na spotřebitele a zároveň vymezuje, jak se liší její působení na zástupce jednotlivých generací.
Keywords: Srovnávací reklama; Reklama; Nekalá soutěž
Thesis title: Comparative Advertising
Author: Ježková, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hejda, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis defines the basic terminology concerning unfair competition with a focus on comparative advertising. The individual terms are explained in the analytical part and examples are added. Based on qualitative and quantitative research, the work assesses the impact of advertising on consumers and at the same time defines how its impact on representatives of individual generations differs.
Keywords: Comparative advertising; Advertising; Unfair competition

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Social Sciences

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2017
Date of submission: 20. 12. 2019
Date of defense: 29. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/61312/podrobnosti

Files for download

    Last update: