The analysis of consumer behavior in the selection of sportswear and footwear

Thesis title: Analýza spotrebiteľského chovania pri výbere športového oblečenia a obuvi
Author: Jakabovičová, Kristína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Bažantová, Simona
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zameriava na analýzu jednotlivých faktorov, ktoré ovplyvňujú nákupné chovanie spotrebiteľov na trhu športového oblečenia a obuvi. Práca je zložená z dvoch hlavných častí, ktorými sú časť teoretická a časť praktická. Teoretická časť diplomovej práce sa sústreďuje na obecné teoretické poznatky z oblasti faktorov vplý-vajúcich na chovanie spotrebiteľa a nákupného rozhodovacieho procesu. Taktiež sa zameriava na jednotlivé fázy marketingového výskumu, ktorých postupnosť je násled-ne aplikovaná v teoretickej časti diplomovej práce. Praktická časť sa snaží priblížiť trh športového oblečenia a obuvi za pomoci základných údajov a špecifikácii produktov. Následne sú popísané dáta sekundárne z už realizovaných výskumov a ďalej vlastný primárny výskum na základe použitého dotazníkového šetrenia u spotrebiteľov špor-tového oblečenia a obuvi. Zo súhrnu získaných poznatkov z výskumu nasleduje inter-pretácia výsledkov, z ktorých vzišli odporúčania na zlepšenie pre marketing manage-ment.
Keywords: spotrebiteľ; spotrebiteľské chovanie; športové oblečenie a obuv
Thesis title: Analýza spotřebitelského chování při výběru sportovního oblečení a obuvi
Author: Jakabovičová, Kristína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Bažantová, Simona
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu jednotlivých faktorů, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na trhu sportovního oblečení a obuvi. Práce je složena ze dvou hlavních částí, kterými jsou část teoretická a část praktická. Teoretická část diplomové práce se soustřeďuje na obecné teoretické poznatky z oblasti faktorů ovlivňujících chování spotřebitele a nákupního rozhodovacího procesu. Také se zaměřuje na jednotlivé fáze marketingového výzkumu, jejichž posloupnost je následně aplikována v teoretické části diplomové práce. Praktická část se snaží přiblížit trh sportovního oblečení a obuvi za pomoci základních údajů a specifikaci produktů. Následně jsou popsány data sekundární z již realizovaných výzkumů a dále vlastní primární výzkum na základě použitého dotazníkového šetření u spotřebitelů sportovního oblečení a obuvi. Ze souhrnu získaných poznatků z výzkumu následuje interpretace výsledků, z nichž vzešly doporučení ke zlepšení pro marketingové řízení.
Keywords: spotřebitelské chování; spotřebitel; sportovní oblečení a obuv
Thesis title: The analysis of consumer behavior in the selection of sportswear and footwear
Author: Jakabovičová, Kristína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novák, Michal
Opponents: Bažantová, Simona
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis focuses on the analysis of individual factors that influence the purchasing behavior of consumers in the sportswear and footwear market. The thesis consists of two main parts, which are theoretical and practical. The theoretical part of the thesis focuses on general theoretical knowledge in the area of factors influencing consumer behavior and purchasing decision process. It also focuses on individual phases of marketing research, whose sequence is subsequently applied in the theoretical part of the thesis. The practical part tries to approach the market of sports clothing and footwear with the help of basic data and product specifications. Subsequently, secondary data from already realized surveys are described and further the primary research is based on the used questionnaire survey among sportswear and footwear consumers. From the summary of the research findings the interpretation of the results follows from which the recommendations for improvement for the marketing management emerged.
Keywords: consumer; consumer behavior; sportswear and footwear

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2016
Date of submission: 20. 12. 2019
Date of defense: 30. 1. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/58798/podrobnosti

Files for download

    Last update: