Marketing strategy of the Czech Airlines company

Thesis title: Marketingová strategie Českých aerolinií, a.s
Author: Juriš, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Borková, Jiřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií Českých aerolinií, a.s. Hlavním cílem práce je představit současnou marketingovou strategii Českých aerolinií, a.s., poukázat na její klady a zápory a předložit náměty na její zefektivnění. Práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola je věnována marketingu v obecné rovině a představuje teoretické východisko pro další části. Ve druhé kapitole je provedena aplikace marketingové mixu a situační analýzy na společnost. Třetí kapitolu představuje vlastní dotazníkové šetření. Čtvrtá kapitola obsahuje autorova doporučení k optimalizaci marketingové strategie Českých aerolinií, a.s. na základě získaných dat.
Keywords: Marketingový mix; České aerolinie; Marketingová strategie; Marketing; Marketingový výzkum
Thesis title: Marketing strategy of the Czech Airlines company
Author: Juriš, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Borková, Jiřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of the Czech Airlines company. The main aim is to introduce the current marketing strategy of the company, present its strengths and weaknesses and propose a few improvements to enhance its quality. The thesis is divided into four chapters. The first chapter describes the theoretical basis of marketing and introduces the most essential marketing terms. The second chapter focuses on marketing mix and situation analysis of the company. The third chapter contains author's own marketing research. The fourth chapter consists of author's recommendations for optimizing the Czech Airlines' marketing strategy.
Keywords: Marketing; Marketing mix; Marketing strategy; Czech Airlines; Marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2019
Date of submission: 31. 3. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70049/podrobnosti

Files for download

    Last update: