Social Media in Marketing Communication

Thesis title: Využití sociálních sítí v marketingové komunikaci
Author: Andrýsová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Dobeš , Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací na Facebooku a Instagramu. Jejím cílem je zjistit a zhodnotit vliv komunikace na těchto sociálních sítích na nákupní rozhodnutí a důvěru v komunikující značku cílové skupiny mladší poloviny mileniálů ve věku 23-30 let za využití výsledků primárního výzkumu. Pro lepší názornost zkoumá tento vliv mimo obecnou rovinu i v kontextu příkladů komunikujících značek, a sice e-shopů Zalando a About You. Práce v první části teoreticky vymezuje marketingovou komunikaci jako takovou, sociální sítě a dále představuje generaci mileniálů a vybrané e-shopy. Praktická část je pak tvořena vyhodnocením dotazníkového šetření a individuálních hloubkových rozhovorů. V návaznosti na primární výzkum podává diplomová práce doporučení pro komunikaci na Facebooku a Instagramu směrem k mladší polovině mileniálů.
Keywords: marketing; internet; online marketing; sociální sítě; Facebook; Instagram; nákupní rozhodovací proces; mileniálové
Thesis title: Social Media in Marketing Communication
Author: Andrýsová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Dobeš , Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with marketing communication on Facebook and Instagram. Its aim is to identify and evaluate the impact of communication on these social networks on purchasing decisions and trust in the communicating brand of the target group of the younger half of the millennials aged 23-30 using the results of primary research. For the sake of clarity, it examines this influence beyond the general level in the context of examples of communicating brands, namely the Zalando and About You e-shops. The thesis in the first part theoretically defines marketing communication as such, social networks and also presents the generation of millennials and selected e-shops. The practical part consists of the evaluation of the questionnaire survey and individual in-depth interviews. Following the primary research, the thesis provides recommendations for communication on Facebook and Instagram towards the younger half of the millennials.
Keywords: millennials; Internet; Instagram; consumer decision journey; online marketing; social media; Facebook; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2019
Date of submission: 6. 4. 2020
Date of defense: 28. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69874/podrobnosti

Files for download

    Last update: