Customer loyalty analysis of the drugstore Rossmann

Thesis title: Analýza loajality zákazníků drogerie Rossmann
Author: Čáslavková, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje analýze loajality zákazníků drogerie Rossmann. Cílem je tedy zjistit, zda jsou zákazníci drogerii loajální, zda jsou členy věrnostního programu, případně jaké pro to mají důvody. V teoretické části jsou definovány pojmy jako je loajalita, marketing, segmentace trhu a typologie zákazníků. Dále je představena společnost Rossmann. Praktická část práce je založena na terénním výzkumu, který probíhal formou dotazníku v konkrétní prodejně. Je zde zkoumán typický zákazník drogerie Rossmann, konkurenční společnosti a loajalita vůči drogerii Rossmann. Dle výsledků šetření jsou navrhnuta doporučení a návrhy do budoucna. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že téměř polovina respondentů upřednostňuje drogerii Rossmann před jinými konkurenčními společnostmi, což naznačuje poměrně vysokou míru loajality. Zjištěné údaje mohou posloužit například k úpravě marketingových strategií společnosti Rossmann.
Keywords: marketing; loajalita zákazníka; drogerie Rossmann
Thesis title: Customer loyalty analysis of the drugstore Rossmann
Author: Čáslavková, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the topic Customer loyalty of the drugstore Rossmann. The purpose of this thesis is to find out if the customers are loyal, if they are members of the loyalty program and what their reasons are. In the theoretical part, terms such as loyalty, marketing, market segmentation and customer typology are defined. Moreover, the drugstore Rossmann is presented. The practical part is based on a field research, which included a questionnaire and took place in a specific Rossmann shop. A typical customer of the drugstore Rossmann, rival companies and loyalty towards Rossmann drugstore are studied in the practical part. According to the results of the research, the recommendations and suggestions for the future are suggested. The research shows that almost a half of the responders prefer Rossmann drugstore over rival companies, which indicates relatively high degree of loyalty. The ascertained data can be used for instance to adjust the marketing strategies of Rossmann company.
Keywords: drugstore Rossmann; customer loyalty; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2019
Date of submission: 21. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70779/podrobnosti

Files for download

    Last update: