Marketing strategy of the company MAST-JÄGERMEISTER CZ s.r.o. on Czech market and foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy MAST-JÄGERMEISTER CZ s.r.o. na českém a zahraničních trzích
Author: Chábová, Natálie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šreiberová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce je marketingová strategie firmy MAST-JÄGERMEISTER CZ s.r.o. na českém a zahraničních trzích. Cílem této práce je na základě analýz a získaných informací, vytvořit návrh na zlepšení marketingové strategie. Práce je rozdělena do 6 hlavních kapitol. V každé kapitole je propojena teorie s praxí. V první kapitole byly definovány pojmy marketing a marketingová komunikace. V druhé kapitole byla představena firma Mast-Jägermeister, její historie, produktové portfolio, největší konkurenční podniky a byla vytvořena SWOT analýza. Následující kapitola se věnovala marketingovému mixu, který se soustředil na produkt Cointreau a míchaný nápoj Cointreau Fizz. Čtvrtá kapitola se zaměřila na komunikační mix tohoto produktu, kde každý nástroj byl komparován se zahraničními trhy. V páté kapitole byla představena analýza SWOT, kde výchozí byl marketingový mix produktu Cointreau. Závěrečná část přinesla několik návrhů na zlepšení marketingové strategie produktu Cointreau Fizz na českém trhu. Hlavním přínosem práce jsou doporučení pro firmu, pomocí kterých by se měla zlepšit jejich marketingová komunikace se spotřebiteli.
Keywords: marketing; Cointreau; Cointreau Fizz; komunikační mix; marketingový mix; Mast-Jägermeister; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategy of the company MAST-JÄGERMEISTER CZ s.r.o. on Czech market and foreign markets
Author: Chábová, Natálie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Šreiberová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the Bachelor´s thesis is the marketing strategy of the company MAST-JÄGERMEISTER CZ s.r.o. on Czech market and foreign markets. The aim of this thesis is to come up with recommendations on improving the marketing strategy based on analysis and the collected information. The thesis is divided into 6 main chapters. In each chapter the theory is connected with practice. In the first chapter were defined the terms marketing and marketing communication. In the second chapter was introduced the company Mast-Jägermeister, its history, product portfolio, the biggest competitors and was created a SWOT analysis. The next chapter analysed marketing mix, which was focused on the product Cointreau and mixed drink Cointreau Fizz. The fourth chapter was focused on the communication mix of this product, where each tool was compared with foreign markets. In the fifth chapter was created a SWOT analysis based on the marketing mix of product Cointreau. The final part brings its own suggestions for improving the marketing strategy of mixed drink Cointreau Fizz on the Czech market. The main benefit of the thesis are recommendations for the company, which should improve the company´s marketing communication with customers.
Keywords: Mast-Jägermeister; communication mix; marketing; SWOT analysis; Cointreau; Cointreau Fizz; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 6. 2019
Date of submission: 21. 4. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70029/podrobnosti

Files for download

    Last update: