Brand analysis of the destination management organization Toulava

Thesis title: Analýza brandu turistické oblasti Toulava
Author: Kafková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vaníček, Jiří
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou brandu destinace Toulava. Destinace Toulava se rozkládá na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje v okolí města Tábor. Cílem bakalářské práce je v teoretické části shrnout dosavadní dostupné informace o marketingu destinačních oblastí a konkrétně destinaci Toulava a na základě dotazníkového šetření v praktické části zjistit míru znalosti značky Toulava mezi obyvateli České republiky a jejich vnímání této značky. Současně si klade za cíl zjistit preference dotazovaných při plánování dovolené. S pomocí zjištěných skutečností a vlastních zkušeností autorky pak předkládá návrhy pro vylepšení marketingové komunikace destinace a pro inovativní přístupy k tvorbě produktů touto destinací nabízených.
Keywords: destinační management; brand destinace; marketing; Toulava
Thesis title: Brand analysis of the destination management organization Toulava
Author: Kafková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vaníček, Jiří
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyses the brand of the destination management organization Toulava. Toulava is situated on the borders of South Bohemian and the Middle Bohemian near the city Tábor. The aim of bachelor thesis is to summarize accessible information about marketing of the destination management organization and specifically destination Toulava. The practical part contains a questionnaire. This questionnaire investigated how much residents of the Czech Republic know the brand of Toulava and how they perceive it. The questionnaire also finds out what people prefer during planning their vacation. Based on the result of this research and author’s experience, proposals for improving of destination marketing communication and for innovative approaches to creation of new products offered by this destination are submitted.
Keywords: marketing; destination brand; Toulava; destination management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2019
Date of submission: 21. 4. 2020
Date of defense: 26. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69901/podrobnosti

Files for download

    Last update: