The appraisal of benefits of involvement of the Chleby ZOO in Grátiska marketing project

Thesis title: Zhodnocení přínosů zapojení ZOO Chleby do marketingového projektu Grátiska
Author: Tejklová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce hodnotí přínosy marketingového projektu Grátiska pro ZOO Chleby a zjišťuje, zda je pro zoo výhodné v tomto projektu i nadále setrvat. Součástí je také zjištění postoje návštěvníků k tomuto projektu. K jeho zjištění bylo využito dotazníkové šetření, které probíhalo pouze v řadách návštěvníků Chlebské zoo. V teoretické části práce je podrobněji rozebrána podpora prodeje a spolupráce v ní, která je s projektem Grátiska velmi úzce spjata. V následující kapitole je již představen samotný projekt, jeho fungování a také financování. V praktické části práce je již charakterizována ZOO Chleby, a to nejen z pohledu historického, ale také ekonomického. Součástí je též analýza návštěvnosti. Ta je v poslední kapitole použita při výpočtech finančních přínosů projektu spolu s informacemi o nákladech vložených do projektu a s výsledky dotazníkového šetření. Na základě získaných dat je patrné, že turistické atraktivity s nižší návštěvností mají z projektu Grátiska menší výhody než partneři s návštěvností vyšší.
Keywords: ZOO Chleby; podpora prodeje; spolupráce; Grátiska; marketing
Thesis title: The appraisal of benefits of involvement of the Chleby ZOO in Grátiska marketing project
Author: Tejklová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Bejdáková, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main purpose of this bachelor thesis is to investigate the effect of Grátiska marketing project on Chleby ZOO and to demonstrate if it is advantageous to stay in the project. The attitude of visitors to the project is also included. The data for finding out their attitude were collected from questionnaires. The respondents are only the visitors to the Chleby ZOO. The theoretical part of this thesis is dedicated to sales promotion and cooperation between tourist attractions, which is the basis of the Grátiska project. The next chapter describes the project itself and its financing in detail. The practical part describes the Chleby ZOO from a historical and economical point of view and includes the information about the annual number of visitors. The last chapter contains calculations based on the annual attendance, the costs invested in the project and the results of the questionnaires. The results show that tourist attractions involved in the project with lower annual attendance are receiving smaller benefits from the project than partners with higher attendance.
Keywords: ZOO Chleby; sales promotion; cooperation; Grátiska; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2019
Date of submission: 21. 4. 2020
Date of defense: 25. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68415/podrobnosti

Files for download

    Last update: