Support for the sale of organic food in the retail chain

Thesis title: Podpora prodeje biopotravin v retailingovém řetězci
Author: Hubka, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Většina retailingových společností nevěnuje podpoře prodeje biopotravin svoji pozornost. Cílem autora je nejen vysvětlit pojmy jako jsou biopotraviny, ekologické zemědělství a odlišnosti od konvenčních potravin, ale také zkombinovat je s pracovními hypotézami podpory prodeje a připravit v praktické části souhrn doporučení, jak toho dosáhnout krok za krokem. Ze získaných informací a vlastního srovnání úrovně podpory prodeje na jednotlivých hypermarketech dále vyhodnocovat, jaký je nejlepší směr, kterým se vydat při podpoře prodeje biopotravin v hypermarketovém prostředí.
Keywords: biopotraviny; podpora prodeje; ekologické zemědělství; retail; hypermarket
Thesis title: Support for the sale of organic food in the retail chain
Author: Hubka, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Most retailers do not pay enough attention to the promotion of organic food sales, which organic food rightly deserves. The aim of the author is not only to explain terms such as organic food, organic farming and differences from conventional food, but also to combine them with working hypotheses of sales promotion and to prepare in the practical part a summary of recommendations how to achieve this step by step. Based on my research and my own comparison of the quality of sales support at individual hypermarkets, I further evaluate what is the best direction to take in promoting the sale of organic food in the hypermarket environment.
Keywords: organic food; hypermarket chain; retail; organic farming; sales promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2019
Date of submission: 22. 4. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71476/podrobnosti

Files for download

    Last update: