Assessment of the Marketing Strategy of the Company DEK

Thesis title: Posouzení marketingové strategie společnosti DEK
Author: Lomozová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením marketingové strategie společnosti DEK. Jedná se o českou stavební společnost, která poskytuje dodávky materiálů a služeb ve stavebnictví a stavební materiály rovněž vyrábí. Cílem bakalářské práce je posoudit nynější marketingovou strategii společnosti a navrhnout doporučení pro zlepšení současného stavu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je vysvětlen pojem marketing a s ním související marketingová strategie. Dále jsou rozebrány složky marketingového mixu a marketingové prostředí s některými analýzami, kterých se v marketingu využívá. Praktická část se zprvu věnuje popisu společnosti a následně posuzuje její marketingový mix. Několik analýz zmíněných v teoretické části je poté aplikováno na příkladu společnosti. V závěru práce jsou předloženy náměty ke zlepšení vycházející ze zjištěných informací během zpracovávání praktické části práce.
Keywords: marketing; DEK; marketingový mix; marketingová strategie
Thesis title: Assessment of the Marketing Strategy of the Company DEK
Author: Lomozová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis analyses marketing strategy of DEK. It is a Czech company that provides supplies of building materials and services and also produces building materials. The aim of the bachelor thesis is to assess the current marketing strategy of the company and to propose recommendations for improving the current situation. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part explains the concept of marketing and related marketing strategy. The components of the marketing mix and the marketing environment with some analyses used in marketing are also described. The practical part first deals with the description of the company and then assesses its marketing mix. Several analyses mentioned in the theoretical part are then applied to the company. At the end of the bachelor thesis, suggestions for improvement are presented based on the information obtained during the elaboration of the practical part of the thesis.
Keywords: marketing; DEK; marketing mix; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 9. 2019
Date of submission: 22. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70408/podrobnosti

Files for download

    Last update: