Strategy of Dermacol, a.s. on the Czech market

Thesis title: Strategie společnosti Dermacol a.s. na českém trhu
Author: Hrušková, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá strategií společnosti Dermacol na českém trhu. Cílem je vyhodnotit její současnou strategii a poskytnout strategická doporučení s ohledem na vnější a vnitřní prostředí společnosti.Jádrem této práce je strategická analýza, která pomocí PEST analýzy zkoumá obecné prostředí firmy, za použití Porterova modelu vyhodnocuje oborové prostředí a analýza interních podnikových faktorů posuzuje vnitřní situaci společnosti. Poznatky získané těmito metodami bilancuje SWOT analýza.Strategická analýza odhalila, že společnost Dermacol a.s. uplatňuje strategii výrobkové diferenciace a internacionalizace s využitím přímého exportu.Doporučení plynou ze zjištění převahy silných stránek nad slabými a hrozeb nad příležitostmi. Společnost by měla pokračovat v diverzifikaci a více diferenciovat své produkty a služby.
Keywords: Strategické řízení; Korporátní strategie; SWOT analýza; Obchodní strategie; PEST analýza; Porterův model pěti sil; Interní podnikové faktory
Thesis title: Strategy of Dermacol, a.s. on the Czech market
Author: Hrušková, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with strategy of the company Dermacol a.s. on the Czech market. The aim of this thesis is to assess the company’s current strategy and give strategic recommendations regarding the external and internal environment of the company.The core of this work is strategic analysis, which examines the general environment using PEST analysis, the industry environment using Porter’s model of five forces and the analysis of internal factors evaluates the company’s internal situation. The findings obtained by these methods are reviewed in SWOT analysis. The strategic analysis has revealed that the company Dermacol a.s. applies strategy of product diversification and strategy of internationalization on foreign markets with use of direct export.The recommendations follow from the finding that strengths predominate over weaknesses and threats predominate over opportunities. The company should continue pursuing the diversification strategy and focus on further differentiation of its products and services.
Keywords: Corporate strategy; PEST analysis; Porter's model of five forces; Internal corporate factors; SWOT analysis; Business strategy; Strategic analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 8. 2019
Date of submission: 22. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70259/podrobnosti

Files for download

    Last update: