Mystery Shopping - improving the quality of insurance services

Thesis title: Mystery shopping- zlepšení kvality poskytování služeb v pojišťovně
Author: Volemanová, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na návrh zlepšení poskytovaných služeb v Generální agentuře UQA s.r.o. na základě analýzy výsledků probíhajícího šetření Mystery Shopping. Teoretická část je zaměřena na marketing služeb a jeho náležitosti, marketingový výzkum a jeho druhy a popis metody Mystery Shopping a jejích zásad. V praktické části je představena Generální agentura UQA s.r.o. jako jedna z agentur UNIQA pojišťovny a.s. a je zde popsáno probíhající šetření Mystery Shopping, zanalyzován dotazník a jednotlivá uskutečněná šetření. Nakonec je vytvořen návrh řešení pro zlepšení poskytovaných služeb, jeho popis a realizace
Keywords: Mystery Shopper; Marketing služeb; Kvalita služeb; Marketingový výzkum; Mystery Shopping
Thesis title: Mystery Shopping - improving the quality of insurance services
Author: Volemanová, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zadražilová, Dana
Opponents: Zadražil, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis is focused on the proposal of improvement of the services provided in the General Agency UQA s.r.o. based on an analysis of the results of the ongoing Mystery Shopping investigation. The theoretical part is focused on the marketing of services and its requirements, marketing research and its types and description of the mystery shopping method and its principles. The practical part is presented by the General Agency UQA s.r.o. as one of the agencies UNIQA Insurance Company a.s. and describes here the ongoing investigation mystery shopping, analyzed questionnaire and individual investigations carried out. And finally, a proposal of the solution is created for improvement for the provision of the provided services, its description and its implementation.
Keywords: Quality of services; Marketing of services; Marketing research; Mystery Shopping; Mystery Shopper

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 7. 2019
Date of submission: 22. 4. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70234/podrobnosti

Files for download

    Last update: