Analysis of the online marketing strategy of Vienna House Diplomat

Thesis title: Online marketingová strategie hotelu Vienna House Diplomat
Author: Burešová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je online strategie konkrétního hotelu se zaměřením na analýzu webové stránky jakožto hlavního komunikačního kanálu. Hlavním cílem práce bylo zanalyzovat webovou stránku z hlediska uživatelské přívětivosti a viditelnosti ve vyhledávačích. V úvodních kapitolách došlo k vymezení online marketingu a jeho specifik v cestovním ruchu, byl také představen online komunikační mix a marketing na sociálních médiích. Následující kapitola se zabývá webovou stránku a jejími náležitostmi. Analytická část je rozdělena do několika podkapitol, ve kterých došlo k realizaci heuristické a SEO analýzy a byla měřena efektivnost sjednocení komunikace na sociálních sítích. Závěrečné kapitoly se pak zabývají analýzou mediálního obrazu hotelu a komparací efektivnosti dvou online kampaní. Hlavní poznatky práce jsou pak shrnuty v závěru.
Keywords: online marketingová strategie; specifika online marketingu v cestovním ruchu; webová stránka; marketing na sociální sítích; internet; SEO analýza
Thesis title: Analysis of the online marketing strategy of Vienna House Diplomat
Author: Burešová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Kvítková, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is the online strategy of a particular hotel with a focus on the analysis of the website as the main communication channel. The main aim of the thesis was to analyze the website in terms of user friendliness and visibility in search engines. In the introductory chapters, the definition of online marketing and its specifics in tourism was defined, as well as an online communication mix and marketing on social media. The following chapter deals with the website and its requisites. The analytical part is divided into several subchapters, in which heuristic and SEO analysis was realized and the effectiveness of unification of communication on social networks was measured. The final chapters deal with the analysis of the media image of the hotel and comparing the effectiveness of two online campaigns. The main findings are summarized in the conclusion.
Keywords: social media marketing; internet; SEO analysis; online marketing strategy; specifics of online marketing in tourism; website

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2019
Date of submission: 22. 4. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70009/podrobnosti

Files for download

    Last update: