Analysis of shopping behaviour of generation Z

Thesis title: Analýza nákupního chování generace Z
Author: Smilková, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá nákupním chováním generace Z, která se dostává do produktivního věku. Začíná tedy tvořit podstatnou část kupní síly a pro firmy je tak vhodné se s touto skupinou naučit pracovat. Hlavním cílem práce je na základě získaných dat doporučit firmám, jak na generaci nahlížet jako na potenciální zákazníky a jak s nimi efektivně pracovat. Toho je dosaženo pomocí teoretických poznatků, které se zabývají nákupním chováním, předchozími generacemi a samotnou generací Z. Praktická část zahrnuje vlastní výzkum ve formě dotazníkového šetření, který se zaměřuje na nákupní chování české generace Z. Výsledky jsou následně srovnány s teorií a vyhodnoceny.
Keywords: Generace Z; Nákupní chování; Zákazník
Thesis title: Analysis of shopping behaviour of generation Z
Author: Smilková, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with shopping behaviour of generation Z, which starts to reach the productive age and becomes a substantial part of the buying power. It is therefore essential for companies to learn how to address this group. The main focus of this thesis is on recommending companies how to approach this market segment as potential customers and effectively work with them. This is achieved through theoretical review of shopping behaviour, previous generations and generation Z itself. The practical part consists of own research based on a survey, which focuses on the shopping behaviour of generation Z in the Czech Republic. The results are compared with the theory and further evaluated.
Keywords: Generation Z; Shopping behaviour; Customer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2019
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70686/podrobnosti

Files for download

    Last update: