Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Zitová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zadražilová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti BEET s.r.o. Jedná se o plánovaný bezobalový online obchod poskytující rozvoz potravin. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje marketingovému řízení podniku se zaměřením na marketingové strategie. Následuje popis metod a analýz, které budou k sestavení strategie použity. Také jsou zde definovány pojmy jako společenská odpovědnost firem, problematika odpadu a koncept Zero Waste. V praktické části je zpracována situační analýza, v níž je hlavní pozornost věnována vnějšímu a vnitřnímu prostředí podniku. Nejdůležitější výstupy situační analýzy jsou dále shrnuty ve SWOT analýze. Pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 274 respondentů, byl určen profil cílového zákazníka a marketingový mix společnosti. V závěru práce je navržena marketingové strategie opírající se o Porterovy konkurenční strategie. Zaměřuje se zejména na diferenciaci společnosti BEET od ostatních bezobalových prodejen.
Keywords: bezobalové prodejny; marketingový výzkum; Zero Waste; Marketingová strategie; společenská odpovědnost firem; udržitelnost
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Zitová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zadražilová, Dana
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the marketing strategy of a company BEET s.r.o. It is a planned Zero Waste food-delivery online-store. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the marketing management of the company with a focus on marketing strategy. Here are described the methods and tools that will be used for the formation of the strategy. This part also defines terms such as corporate social responsibility, waste problem, and the Zero Waste concept. The practical part begins with a situational analysis in which the focus is on the external and internal environment of the company. The most important results of this analysis are summarized in a SWOT analysis. This is followed by a questionnaire survey with 274 respondents, which is used to determine the profile of the target customer and the company's marketing mix. At the end of the thesis a marketing strategy is proposed based on Porter's competitive strategies. It focuses mainly on differentiation of the BEET company from other Zero Waste stores.
Keywords: Zero Waste; Corporate Social Responsibility; Sustainability; Marketing Research; Zero Waste Stores; Marketing Strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Manažer obchodu
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2019
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 4. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70623/podrobnosti

Files for download

    Last update: