Communication Strategy of Nike in the Footwear Segment

Thesis title: Communication Strategy of Nike in the Footwear Segment
Author: Dome, Julien
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Nike is the biggest manufacturer of sporting goods in the world. With it’s success over the years, Nike has expanded its product portfolio and moved towards the lifestyle sector as well. Nike has had to adapt its communication strategies to target the right audience with the right communication tools and activities with the digital revolution. The aim of my thesis is to evaluate the effectiveness of three chosen communication strategies used by Nike that have to deal with with opinion leaders, social network marketing and sponsorship.
Keywords: Social network; Sponsorship; Strategies and tools; Communication; Opinion leader
Thesis title: Komunikační strategie firmy Nike v segmentu obuvi
Author: Dome, Julien
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Firma NIKE je nevětším výrobcem sportovního zboží na světě. Vedle tradičních sportovních potřeb a sportovního oblečení se v posledních letech rozšířilo její produktové portfolio i o lifestyle komfort produkty. Vzhledem k obrovskému růstu v tomto sektoru musela firma Nike přijít s celou řadou nových komunikačních strategií aby udržela krok s konkurencí, která se rovněž zaměřuje na cílovou skupinu mladších zákazníků-teenagerů. Cílem mé práce bylo zmapovat tyto komunikační strategie, např. využití sociálních sítí nebo tzv. Influencerů při propagaci výrobků výše uvedených módních směrů, sponsoring a socialní media. Rovněž jsem se zaměřil na samotné reklamní a propagační strategie firmy NIKE a na srovnání těchto moderních komunikačních strategií s tradičním přístupem k reklamě a propagaci výrobků a jejich efektivity.
Keywords: komunikace; nástroje a činnosti; sponsoring; influencery; sociální síte

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Trade

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2019
Date of submission: 1. 7. 2020
Date of defense: 15. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70534/podrobnosti

Files for download

    Last update: