Analysis of marketing strategies of Bernard and Pilsner Urquell

Thesis title: Analysis of marketing strategies of Bernard and Pilsner Urquell
Author: Gruber, David
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to in detail analyse marketing strategies of two breweries – Bernard and Pilsner Urquell and based on the analysis, provide recommendations for further improvement that can be implemented by both companies. The thesis is split into two main parts, the theoretical one and the practical one. The theoretical part focuses on the explanation of important marketing terms and creates a background for the practical part. The practical part focuses on the analysis of marketing strategies of both companies and includes a customer survey. Based on the analysis and customer survey, recommendations are provided.
Keywords: marketing mix; ethicality; marketing strategy; brand awareness
Thesis title: Analýza marketingových strategií Bernarda a Pilsner Urquellu
Author: Gruber, David
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je podrobně analyzovat marketingové strategie dvou pivovarů - Bernarda a Pilsner Urquellu a na základě této analýzy, poskytnout doporučení pro další vylepšení, která mohou být využita oběma společnostmi.Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou část. Do části teoretické a praktické. Teoretická část je soustředěna na vysvětlení důležitých marketingových pojmu a vytváří pozadí pro část praktickou. Část praktická se soustředí na analýzu marketingových strategií obou společností a zahrnuje spotřebitelský průzkum. Na základě analýzy spotřebitelského průzkumu jsou poskytnuta doporučení.
Keywords: marketingový mix; etičnost; povědomý o značce; marketingová strategie

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 9. 2019
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 28. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70358/podrobnosti

Files for download

    Last update: