On-line grocery shopping on the Czech market

Thesis title: On-line nakupování potravin na českém trhu
Author: Rosenbergová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je dynamicky se rozvíjející odvětví e-commerce – on-line nakupování potravin. V úvodní kapitole je popsáno 7 portálů, které u nás poskytují službu nákupu potravin na internetu. V druhé části je definován marketing a jeho nástroje – podnikové koncepce a marketingový mix 4P a 4C. V podkapitole o marketingové komunikaci je popsán komunikační mix a určen první cíl práce – analyzovat marketingovou komunikaci portálů. Vzhledem k tomu, že většina uvedených portálů podniká pouze na internetu, probíhá marketingová komunikace zejména v on-line prostředí. Druhý cíl práce je analýza postojů současných a potenciálních zákazníků e-shopů s potravinami. K dosažení cíle byl využit dotazník. Výsledky tohoto šetření jsou obsahem závěrečné části práce.
Keywords: marketing na internetu; marketingová komunikace; e-commerce; on-line nakupování potravin
Thesis title: On-line grocery shopping on the Czech market
Author: Rosenbergová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this bachelor's thesis is a dynamically developing branch of e-commerce - online grocery shopping on the Czech market. The introductory chapter describes 7 portals that provide grocery shopping services on the internet. The second part defines marketing and its tools – business concepts and marketing mix of 4P and 4C. The subchapter on marketing communication describes the communication mix and determines the first goal of the thesis – to analyze the marketing communication of portals. Because most of these portals do business only on the internet, marketing communication takes place mainly in the online environment. The second goal of the thesis is to analyze the attitudes of current and potential customers of e-shops with grocery. A questionnaire was used to achieve the goal. The results of this survey are the content of the final part of the thesis.
Keywords: internet marketing; e-commerce; on-line grocery shopping; marketing comunication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70344/podrobnosti

Files for download

    Last update: