CSR at Avon

Thesis title: CSR značky Avon
Author: Školová, Karolína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem společenské odpovědnosti firem. Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit dopady CSR aktivit a projektů společnosti Avon na její zaměstnance a zákazníky. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola se zaobírá pojmem CSR, jeho vývojem, mezinárodními standardy a institucemi, které jsou činné v oblasti CSR. Dále se v rámci první kapitoly definuje přimý prodej, jeho historický vývoj a metody. Druhá kapitola je věnována společnosti Avon, jejímu vzniku, hlavnímu poslání a současné situaci. V rámci společenské odpovědnosti jsou přiblíženy vztahy společnosti vůči zaměstnancům, dodavatelům, distriburům, ale také k udržitelnosti a životnímu prostředí. Dále jsou analyzovány filantropické projekty a iniciativy Avonu, a vyhodnocení jejich známosti mezi zákazníky společnosti.
Keywords: společenská odpovědnost firem; udržitelnost; Avon; CSR
Thesis title: CSR at Avon
Author: Školová, Karolína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis deals with the concept of corporate social responsibility. The aim of this master thesis is to analyze and evaluate the impact of Avon CSR activities and projects on its employees and customers. The thesis is divided into two chapters. The first chapter deals with the concept of CSR, its development, international standards and institutions that are active in the field of CSR. Furthermore, the first chapter defines direct sales, its historical development and methods. The second chapter is focusing on Avon, its history, main mission and the company's relations with employees, suppliers, distributors, and their approach to sustainability and the environment. The chapter is also analysing the customers awareness about Avon's philanthropic projects.
Keywords: Avon; Sustainability; Corporate Social Responsibility; CSR

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2019
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 25. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70168/podrobnosti

Files for download

    Last update: