Business activity of a multinational retail company

Thesis title: Podnikání nadnárodní retailové firmy
Author: Ivanko, Elena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá podnikáním nadnárodní retailové společnosti na příkladu firmy METRO Cash & Carry. Firemní strategie nadnárodní společnosti je základní úvahou nadnárodní firmy při vstupu na zahraniční trhy, ovlivňuje proces expanze a podnikání firmy. Teoretická část práce shrnuje poznatky k dané problematice. V praktické části jsou představeny konkrétní aspekty firemní strategie nadnárodní retailové společnosti METRO Cash & Carry, kterou firma zvolila pro expanzi a podnikání na zahraničních trzích na příkladu České republiky a Ruské federaci.
Keywords: firemní strategie; nadnárodní společnost; cash&carry; retail
Thesis title: Business activity of a multinational retail company
Author: Ivanko, Elena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis investigates business activity of a multinational retail company on the example of METRO Cash & Carry. The corporate strategy of a multinational company is the basic consideration of a multinational enterprise when entering foreign markets, it affects the process of expansion and business activities of the company.The theoretical part of the thesis summarizes the findings on the issue. The practical part presents specific aspects of the corporate strategy of the multinational retail company METRO Cash & Carry, that the company chose to implement when entering foreign markets and doing business there. For this purpose, the Czech Republic and the Russian Federation are considered as examples of foreign markets.
Keywords: cash&carry; retail; multinational company ; corporate strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2019
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70095/podrobnosti

Files for download

    Last update: