The impact of m-tourism on consumer behaviour in tourism

Thesis title: Vliv m-turismu na spotřební chování v cestovním ruchu
Author: Růžičková, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Dvořák, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce je vliv m-turismu na spotřební chování v cestovním ruchu. Cílem práce je analyzovat současný stav m-turismu a jeho vliv na spotřební chování u účastníků cestovního ruchu pomocí analýzy statistických dat, komparace dat v rámci různých zemí, metody CAWI při online dotazníkovém šetření a rešerše literatury. První kapitola představuje tematiku spotřebního chování, druhá kapitola rozebírá vývoj internetu a mobilních technologií pro snazší navázání ke kapitole o obchodních formách využívajících internetového připojení. V práci byla stanovena výzkumná otázka ohledně vlivu recenzí na spotřební chování v cestovním ruchu. Analýzou dat získaných dotazníkovým šetřením se potvrdil významný vliv recenzí na spotřební chování v cestovním ruchu.
Keywords: m-turismus; e-turismus; internet; spotřební chování; smartphone
Thesis title: The impact of m-tourism on consumer behaviour in tourism
Author: Růžičková, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Dvořák, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the impact of m-tourism on a consumer behaviour in tourism. The main aim is to analyse current situation of the m-tourism and the impact on consumer behaviour in tourism industry. Used methods are analysis of statistics, comparison of data in different countries, CAWI during online questionnaire survey and literary research. First chapter represents the topic of consumer behaviour. The second one describes the history of the internet and mobile technologies to make it easier in the third one about types in commerce. There was determined a research question focused on the impact of reviews on consumer behaviour. On the basis of the results of this research, it can be concluded that impact of reviews is important.
Keywords: m-tourism; e-tourism; internet; consumer behaviour; smartphone

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 6. 2019
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 1. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70070/podrobnosti

Files for download

    Last update: