The Market Research methods used for innovating new products

Thesis title: Metody výzkumu trhu používané při inovaci nových produktů
Author: Hralová, Kristina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je popsat průběh inovace a výzkumné metody a techniky, které v procesu inovace mohou přispět k vývoji nového výrobku, a prakticky vyzkoušet techniku Interactive Innovation používanou ve fázi generování nápadů na inovaci a shrnout její výsledky.
Keywords: inovace; vývoj výrobku; výzkum trhu
Thesis title: The Market Research methods used for innovating new products
Author: Hralová, Kristina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Bachelor thesis is to describe the innovation proces, the market research methods and techniques which could contribute to the development of the new products, and to apply practically the technique named Interactive Innovation used in the ideas generation phase and analyse its results.
Keywords: innovation; market research; product development

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70055/podrobnosti

Files for download

    Last update: