Crowdfunding of video games associated with marketing

Thesis title: Crowdfunding videoher spojený s marketingem
Author: Švanda, Matěj
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou trendů videoherních crowdfundingových projektů a úspěšné prezentace těchto projektů na crowdfundingových platformách. Věnuje se i trhu videoher. Pro vypracování práce byl proveden výzkum formou kvantitativního sběru dat z oblasti videoherních crowdfundingových projektů a komparace těchto dat s již shromážděným teoretickým poznáním.Cílem práce je zjistit, jaké videoherní projekty mají šanci uspět na crowdfundingových platformách a jaké parametry by měly jejich kampaně obsahovat, aby byly úspěšné. Dále si tato práce klade za cíl porovnat trh videoher na Kickstarteru s celkovým vývojem a trendy videoherního trhu. Třetím cílem práce je zjistit procento úspěšných projektů z crowdfundingu, které se skutečně realizují. Tyto cíle jsou v práci naplněny.Hypotéza práce předpovídá, že trendy na trhu videoher korespondují s úspěchem herních projektů na crowdfundingových platformách. Tato hypotéza však v závěru práce není zcela potvrzena.
Keywords: videohry; marketing; Kickstarter; crowdfunding
Thesis title: Crowdfunding of video games associated with marketing
Author: Švanda, Matěj
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor´s thesis deals with the problematics of trends linked with video games crowdwfunding projects and the successful prezentation of these projects on crowdfunding platforms. It also explores the video game market. In order to complete the thesis, a research was carried out in a form of quantitative data collection in the field of video game crowdfunding projects and comparison of this data with already collected theoretical knowledge.The goal of the thesis is to find out, which video game projects have the chance to succeed on crowdfunding platforms and what parameters their campaigns should contain in order to be successful. Furthermore, the thesis aims to compare the video game market on Kickstarter with the overall development and trends of the video game market. The third goal of the thesis is to find out the percentage of successful crowdfunding projects that are actually realized. These goals are fulfilled throughout the thesis.The hypothesis of the thesis predicts, that the trends in the video game market correspond with the success of game projects on crowdfunding platforms. However, this hypothesis is not entirely confirmed at the end of the thesis.
Keywords: crowdfunding; video games; marketing; Kickstarter

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 5. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 29. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69694/podrobnosti

Files for download

    Last update: