Customer usage of modern technologies in the retail industry

Thesis title: Využívanie moderných technológií zákazníkmi maloobchodu
Author: Lomenčíková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je predstavenie nových technologických trendov v maloobchode a charakteristika moderných technológií, ktoré sa najčastejšie využívajú pri výbere a nákupe tovarov na území Českej republiky a vo svete. Práca je zložená z piatich kapitol. Prvá kapitola sa zaoberá predstavením súčasných technologických trendov v maloobchode. Druhá kapitola je zameraná na charakteristiku maloobchodných technológií využívaných v Českej republike. Tretia kapitola sa venuje predstaveniu maloobchodných technológiám využívaným v zahraničí. Štvrtá kapitola sa sústreďuje na marketingový výskum, ktorý bol realizovaný formou dotazníkového šetrenia. V poslednej kapitole sú na základe výsledkov z výskumu predstavené návrhy a odporúčania českým maloobchodníkom.
Keywords: moderné maloobchodné technológie; samoobslužná pokladňa; rozšírená realita; trendy v maloobchode; QR kód; zákazník
Thesis title: Využívání moderních technologií zákazníky maloobchodu
Author: Lomenčíková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je představení nových technologických trendů v maloobchodě a charakteristika moderních technologií, které se nejčastěji využívají při výběru a nákupu zboží na území České republiky a ve světě. Tato práce je složená z pěti kapitol. První kapitola se zaobírá představením současných technologických trendů v maloobchodě. Druhá kapitola je zaměřená na charakteristiku maloobchodních technologií využívaných v České republice. Třetí kapitola se věnuje představení maloobchodních technologií využívaných v zahraničí. Čtvrtá kapitola se soustředí na marketingový výzkum, který byl realizovaný formou dotazníkového šetření. V poslední kapitole jsou na základě výsledků z výzkumu představené návrhy a doporučení českým maloobchodníkům.
Keywords: moderní maloobchodní technologie; samoobslužná pokladna; rozšířená realita; trendy v maloobchodě; QR kód; zákazník
Thesis title: Customer usage of modern technologies in the retail industry
Author: Lomenčíková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Sadílek, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The objective of this bachelor thesis is to introduce new technology trends in the retail industry and to specify modern technologies, that are most frequently used while selecting and purchasing products in the Czech Republic and in the world. This work consists of five chapters. The first chapter deals with the introduction of the current global trends in the retail industry. The second chapter is focused on the specification of modern retail technologies used in the Czech Republic. The third chapter deals with the introduction of modern retail technologies used in the world. The fourth chapter is focused on marketing research, which was conducted in the form of a questionnaire. Recommendations to Czech retailers are based on the results of the questionnaire and introduced in the last chapter of this work.
Keywords: QR code; customer; trends in the retail industry; modern retail technologies; self-checkout; augmented reality

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2019
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68758/podrobnosti

Files for download

    Last update: